V.19

Med stormsteg har vi tagit oss enda till vecka 19 (18+1).
I fredags när jag satt på arbetsförmdlingen av alla ställen så fick jag det bekräftat. 2 karatesparkar på vänster sida av magen, japp det bor verkligen någon där inne. Sen va det lungt över helgen, lite fladder nån gång då och då men så igår imorse kom det otvivelaktiga buffar från insidan och sen dess har jag känt av Fröet stundvis sen dess men mest innan läggdags och på morgonen. Jättemysigt och jättenaturligt. Innan man blev gravid kunde man inte föreställa sig hur det skulle kännas, att nått som man då tyckte kändes onaturligt kan kännas så naturligt. Jag börjar kanske växa in i det här mer än vad jag trott :) Magens storlek är den samma som den har vart dagtid under flera veckors tid men skillnaden är att den nu är lite fastare känns inte lika svullen längre så på dom tidigare bilderna va det nog mest tarmar, minst bebis. Nu är ju bebis trots allt ca 20 cm lång allt som allt (jisses!) Men när jag ligger ner så försvinner mycket av magen och kvar blir bara den riktiga lilla bebisbulan som inte är så liten längre :)
 
Imorgon är det dags för rutin ultraljudet, då får vi se om vi tar reda på vad vi väntar!
(trots alla högljudda protester från familjen ;) )
 

Kommentarer
Postat av: Rebeca

Gör det inte Linda!! ;)

2013-01-16 @ 19:17:36
Postat av: Rebeca

Gör det inte Linda!! ;)

2013-01-16 @ 19:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0