Namn.

Jag och Stefan har aldrig storbråkat, vi tycker ofta lika om det mesta och har samma värderingar om mycket men graviditeten har verkligen visat nya sidor hos både mig och S hihi. Hur komprimissar man med någon som alltid brukar tycka lika? Hur löser man saker och ting? t.ex det här med namn... Jag har massa namnförslag men S tvärvägrar alla. Vi har lyckats komma överens om ett tjejnamn men pojknamn är svårare. Där har vi helt olika stilar... tror jag iaf för S vägrar bara mina namn utan att komma med egna förslag. Han har i sitt huvud bestämt sig för ett namn som jag slängde ur mig i början av graviditeten och står nu fast i det men jag vill ha mer alternativ.
 
Tänk om det kommer en pojke som inte alls passar med det namnet och tycker jag verkligen om det till 100%?
Kommer jag tycka om det när pojken är 1 år? 10 år? 15år? Jag är kanske bara rädd för att bestämma mig redan? eller är det för att mitt favoritnamn vart ratat och jag då känner att det här namnet är ett andrahandsnamn för mig? Hur gör man? gaaah haha! Tjejnamn är enklare för där har jag bara ett namn och kan inte tänka mig nått annat namn i hela världen på vårat barn. Vilket jävla svammel, men lika grötigt som detta inlägg är det i mitt huvud just nu ;)
 
Cornelis, Franklin, Elliot, Henry och Milio är namn i min smak :)
 
 
 
Jakten på det perfekta namnet fortsätter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0