Muffinspaj.


2
st ägg
1.5 1.5 dl socker
1.5 1.5 dl vetemjöl
3 3 dl bär (jag använde mig av blåbär)
Smör
Pärlsocker
Florsocker


1. Sätt ugnen på 200 grader

2. Vispa socker och ägg.

3. Rör ner vetemjölet.

4. Häll upp smeten i en pajform eller fyra mindre.

5. Lägg på bär.

6. Skiva kallt smör över så att det täcker bären.

7. Strö över pärlsocker.

8. In ugnen 20-25 minuter.

9. Pudra med florsocker precis innan servering.

 

Receptet är från Halv 8 hos mig ett par säsonger tillbaka.

Toppen blir smarigt krispig och runt bären är det lite muffinslikande, try it!

Jag fick godkänt här hemma iaf och jag tyckte det va en riktig hit jag med :)


Kommentarer
Postat av: Jaqueline

Ser helt SJUKT gott ut :)

2011-01-20 @ 21:59:17
URL: http://morsanjackie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0