Dag 3 - Mina föräldrar.

Seija Dahlbo & Mikael Snygg.

Mina föräldrar träffades unga, mamma 15 år och pappa 18år.
Han gjorde lumpen och bodde i Nyköping, mamma gick i skolan i Eskilstuna.
Ett till början distansförhållande tills mamma gick klart skolan och flytta
ner till pappa här i Nyköping, Innan jag föddes hade dom flyttat till Eskilstuna igen.

Mina föräldrar har alltid betraktas unga jämfört med andras föräldrar då pappa är
44 och mamma 41. Minns i grundskolan, mamma va en sån som oftade hälsade på i
skolan och var med under hela dagen. På rasterna satt hon inte inne med lärarna
och fika utan va ute med oss, spelade basket och gungade :) Alla tyckte att jag hade
en cool och rolig mamma, vilket jag också har!

Mamma är utbildad undersköterska och har under hela mitt liv på nått sett jobbat med det
till för ett tag sen när hon omskolade sig till massageterapeut.
Efter utbilningen började hon jobba som undersköterska med hon drömmer om att öppna
eget, masserar på fritiden, småfixar med framtida företaget och en dag vet jag att den
drömmen kommer bli sann, för min mamma, hon kan!

Pappa är en byggare och har inte gjort nått annat sen han gick ut gymnasiet.
Just nu har han ett företag, Erikssons bygg & husmontage. (Eriksson är pappas pojknamn)
Pappa är en sån som kan allt, en riktig man, händig som få.

Jag har en bra relation till båda mina föräldrar vilket jag är väldans glad för,
vet att dom alltid finns där när den är tungt och svårt, tro mig jag har testat dom!

Hittade ingen ny bild på pappa så kör en gammal i dålig kvalité. :)



Mina föräldrar är iaf världens bästa, utan tvekan. Dom bästa för mig!


Kommentarer
Postat av: BOSSE

De e bäst för dig o du... De e väldans bra! Se bara en sån fin unge de blivit av dig!

2011-01-13 @ 00:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0