Dag 2 - Min första kärlek.

Jag skulle nog vilja påstå att jag har 3 st första kärlek.
En när man gick i ettan, A.
På den tiden när man skulle ha en kille eller fyra men va man verkligen kär?

Och så när jag gick i 9an och träffade R.
Han va kompis med min kompis pojkvän så man hängde ju alla tillsammans
och det va nästan lite tvunget att det skulle vara han och jag.
Lite kär i kärleken va man nog också sen blev det inte riktigt som man tänkt sig iaf.

Men nu när jag träffat Hjärter S så inser jag att det här, det är kärlek!
Aldrig förr har jag känt så här. Så älskad tillbaka.
Jag skiner upp som en sol vi varje ömhetstecken han visar, magen kittlas
när jag ser på honom. Det är supersvårt att ens förklara för det finns inte tillräckligt
starka ord för det, vanligvis brukar det räcka med att sätta ett fan eller skit framför nått
ord så får man fram det man vill. Som t.ex Skitkär eller Fan så fin han är men inte
ens det räcker nu för att förklara hur kär jag är i denna man.

Michaela Forni kan konsten att sätta ord på känslor som ingen annan så jag har lånat
en text skriven av henne som nog många kan känna igen sig i, det är precis så jag känner.

"Ni vet hur det är ibland när man bara vill vara så jävla nära men hur nära man än kommer är man aldrig tillräckligt nära? Precis så. När hjärtat gör ont för att det dunkar lite för hårt och man vill få det att lugna ner sig men det går liksom inte. Precis så. När man tittar på telefonen och helst av allt vill plocka upp den och ringa och aldrig lägga på. Så. När man blir glad varje gång man tittar på mobilen för han finns som bakgrundsbild. När han drar ett skämt och det är bara roligt för att det är han som säger det. När han kallar en älskling och man rodnar men skyller på kylan. Men just det här att hur nära han än är så är han aldrig tillräckligt nära. Måste betyda att man inte kan få nog. Det går inte att få för mycket av honom. Och hans tröjor som alltid doftar så gott."




Kommentarer
Postat av: Jaqueline

Aaa, fast det står mot väggen bara för han inte ska kunna skjuta iväg det och slå sig.. Det är från ikea! :)

2011-01-08 @ 13:42:31
URL: http://morsanjackie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0