Dag 1 - Om mig.

Född som Linda Johanna Pesonen Eriksson år 1989 men har bytt efternamn 3 gånger sen
dess och nu står det Dahlbo i passet.

Jag är klassen clown, älskar att göra spontana saker, känner mig obekväm i klänning, skulle kunna leva på spagetti och köttfärssås, spenderar alldeles för mycket tid framför datan, kan inte laga mat, frågar ofta vad klockan är, har storlek 37 på fötterna, gråter till armageddon, äter inte oliver, googlar dagligen, äger en lattemaskin men dricker inte kaffe, har en tatuering och 5 piercingar, mitt favorit ord är greatness, mitt körkort är 1,5 år, utan min mobil känner jag mig naken, har fräknar på axlarna, skönhetsopererat ögonen 2 ggr, haft 11 jobb sen -07, och lakrits är gott.

Född och uppvuxen i Eskilstuna där jag fortfarande har största delen av släkt och vänner.
Jag va mamma och pappas första bebis.
Vi bodde i ett gult parhus i Hällbybrunn, absolut bästa tiden i mitt liv.
Fick syskon i två omgångar efter det, först lillasyster F - 93 och lillasyster L - 97.
Efter nästan 10 år som gifta gick mina föräldrar skilda vägar och det eviga flyttandet
påbörjades.

På grund av vårat nya levnadsätt med en ensamstående mamma
(pappa flyttade tillbaka till sin hemstad Nyköping några år efter skilsmässan) och två systrar växte jag upp
aningen fortare än andra i min ålder , jag vart den andra föräldren i hushållet, fick och tog
mycket ansvar. Men allt det där har gjort mig till den jag är idag.
Jag är en typisk storasyster i alla lägen, jag är en stark tjej som klarar mig själv.


-08 tog jag studenten efter 3 år på s:t Eskilsgymnasium, samhällsvetenskap m social inriktning.
Flyttade till eget, en liten skrubb på 25 kvadrat meter som jag hyrde i andra hand.
När mitt hyreskontrakt gick ut och sommarjobbet slutade i augusti -09 så drog jag med Emelie till
Grekland medans mamma och pappa flyttade alla mina saker hem till pappa i Nyköping där jag numer
skulle bo. Det va han och jag i charmig etta på 50 kvadrat meter. Jag va numer Nyköpingsbo.

Ett tag va jag redo att packa väskan och flytta hem till Eskilstuna igen men så stod han bara där.
Mitt hjärter S och livet i Nyköping vart betydligt härligare.
Nu känner jag att det är här jag hör hemma. Med mamma och pappa i samma stad, mamma flytta hit för ett år sedan och min S. Här ska jag bygga min framtid.

Men saknaden efter livet och vännerna i Eskilstuna kommer nog aldrig stanna upp helt.






Kommentarer
Postat av: Åsa

Gullig läsning, jag tror jag ska sno listan =)

2011-01-08 @ 01:09:07
URL: http://mitthemittjag.blogspot.com
Postat av: Mamma

Ja du Linda! Du blev den du blev... En världens härligaste kvinna!!! Mammas bebis!!! Älskar dig!! Du saknas mig men jag vet att du nu har det bra!!! Med att leva ditt eget liv som du gör såå bra.

2011-01-08 @ 09:53:38
Postat av: Anonym

<3 <3 <3 Att läsa att du kommit till ro i nya staden hugger till lite, men det känns samtidigt underbart att du faktiskt gjort de. Att läsa att du e lycklig, det e viktigast! <3 <3 <3 Vi saknar dig här hemma! PUSS GUMMAN!!!!! Älskar dig!

2011-01-09 @ 11:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0