Dag 18 - Min favoritfödelsedag

26e juni 2007.

På morgonen kom mamma och systrarna in med frukost på sängen som varje födelsedag. Fina presenter och stora röda rosor. En stund senare kommer även Emelie insmygandes med jordgubbar, hon hade tagit rast från jobbet för att titta förbi. Senare ringde det även på dörren och där stod ett blombud från pappa.

Det va en tisdag så det va inte planerat någon fest den dagen utan jag, mamma och min gudmor Beata skulle ut och äta på Harrys på kvällen. Innan vi skulle infinna oss på Harrys där vi bokat bord så svängde vi förbi Hemköp som då även var min arbetsplats. Jag va ju tvungen att köpa mig en cider bara för att jag kunde, dock fick jag inte visa mitt leg eftersom dom hade koll på att det va min 18 årsdag så alla kassorna tjoade grattis när jag klev in.

Nu va iaf första cidern inhandlad och vi va påväg till Harrys, väl inne på möts jag av en underbar syn. Där satt mina tjejor, släkt och vänner vid ett långbord, suprice!
Jag vart utsmyckad med krona, örhängen och serpentiner. Vi mumsade hamburgare, drck cider och hade det awesome.

Peter Sipen fanns på plats som vanligt på tisdagar, han kom fram och prata en stund och senare på kvällen när vi förflyttat oss till ett annat bord och satt och smuttade på drinkar så hör jag helt plötsligt mitt namn i högtalarna och Peter som sjöng tio tusen röda rosor för mig! Partyt fortsatte och när jag väl kom hem sen på natten åt jag kladdkaka och somnade gott, världens bästa födelsedag!





(Här ser man verkligen vilken skillnad det är på ögonen innan operation och nu efter)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0