Dag 6 - Min dag.

Vaknade 05.50 när mannens alarm börja sjunga/vråla, kämpade upp honom eftersom han lyssnar mer på mig är på sitt larm, pussade honom hejdå och somnade om.

Vaknade igen 10.10, ålade mig ut till soffan där Emelie satt klarvaken. Som vanligt så startade vi dagen med ett avsnitt av våra bästa år och sen slutet på 7th heaven. Slaffsar i oss lite frukost, Emelie slänger i omgång 2 av hårfärg i mitt hår och sen glider vi ner i soffan igen tills det är dags för avsköljning och sen hann jag inte mer än slänga på mig ansiktet och blåsa håret innan det va dags att gå med E till bussen. Hon lämnade mig för sitt Eskilstuna idag.

På vägen hem igen går jag små steg, deppar lite och muttrarr för mig själv. På tok för långt avstånd mellan oss.
Kommer hem och smäller igen dörren lite extra hårt i ren protest och sjunker ner i soffan brevid S som hunnit komma hem från jobbet vid det här laget, halvglor på någon film men mina tankar är på vift.

Lite senare åker vi ut till svärfar och gummisvärmor, blir bjudna på mat och bara jäser i soffan, såna kvällar är oslagbara ibland. Speciellt när man är omgiven av folk man tycker om.

Väl hemma igen blev det lite let's dance och fredagsmys, nu sover S gott i ena änden av soffan och jag, ja jag sitter här och funderar på varför jag inte sover än...

Ingen märkvärdig dag idag men man behöver såna ibland tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0